EN|RU|UK
 Auto
  17041

 Roads in Hungary and Ukraine, "This is Called Road Repairs? Ukrainians, I'm sorry". PHOTOS

Potholes on the road to the roads on the potholes? This question comes to everyone’s mind whenever one drives on the Ukrainian roads. This year, the situation is even worse - huge potholes, bent wheels and damaged nerves.

Potholes on the road to the roads on the potholes? This question comes to everyone's mind whenever one drives on the Ukrainian roads. This year, the situation is even worse - huge potholes, bent wheels and damaged nerves.

Avtodor assures this is all because of abnormal winter +10, then -5, and then again + 10. Transcarpathian segment of the international highway Kyiv-Chop, which leads directly to the Hungarian border, is completely broken: machinery maneuvering between the wells already familiar, and road workers complain of "specific" winter," mukachevo.net writes.

"This winter in the Carpathians is peculiar because it is a very different temperature and sharp fluctuations from above to below zero temperatures. This is very dangerous for the road and leads to the acceleration of destruction," complains deputy head of Transcarpathian Avtodor Vasyl Zaiats. In Oblavtodor they are convinced that there would be less pits if it was not for anomalous winter.

However, you cease to believe these words when you go to a neighboring Hungary: their roads are unaffected by such temperature changes for some reason.

We examine the length of the route from the Hungarian Zagon to Nieredgaza. The quality of the roadway is such that no anomalous winter did not scare it - flat as it can be.

Public roads of the city Niredgaza also have no problems with the asphalt. Those pits that appear in winter, are patched up with special cold asphalt because you can put the hot one only when it's +18 - in May.

Mayor Niredgaza Ferenc Kovacs says: "There are more holes this year than last year, but just a little. We fully manage. We are fixing the pits with cold asphalt in winter. Because we cannot use the hot one. This technology does not work, hot asphalt cannot even be made by our factories in winter." But in the Transcarpathian Oblavtodor they have a different opinion: "We use cold asphalt, but in small quantities. We work with hot asphalt - it's more efficient and of a higher quality," convinces Vasyl Zaiats.

If the roads are repaired and in winter, it is only in the sun. The holes are cleaned and dried as well as possible. But in Transcarpathiathey love to put asphalt directly into the puddles, and even when the heads of the workers are being covered with snow. We showed the photos taken on February 5 to responsible for the repair of roads in Niredgaze Peter Dicho.

He could not believe that this is not a joke: "Are you kidding? Looking at these pictures, I say: the technology of asphalt in Hungary has never worked and will not work. This is ridiculous - throwing money down the drain. If it's in Ukraine called road repairs - I wish Ukrainians. This can only be seen in the comedy," Peter says surprised.




«Нынешняя зима в Закарпатье вообще специфическая, потому что она с резкими перепадами температур и резкими колебаниями от плюса к минусу. Это очень опасно для автомобильных дорог и приводит к ускорению разрушения», - жалуется заместитель руководителя Закарпатского облавтодора Василий Заяц. В облавтодоре убеждают, что ям было бы в разы меньше, если бы не аномальная зима.
Впрочем, этим словам перестаешь верить, когда поедешь в соседнюю Венгрию: на их дороги такие перепады температуры почему-то не влияют.



Осматриваем отрезок трассы от венгерского города Загонь в город Ньиредьгаза. Качество дорожного полотна здесь такое, что никакая аномальная зима ему не страшна. Как говорят в народе: и яйцом покатить можно.



На коммунальных дорогах города Ньиредьгаза также никаких проблем с дорогами. Те ямы, которые появляются зимой, латают специальным холодным асфальтом, ведь класть горячий можно, когда на улице +18, а на календаре - май.

Мэр Ньиредьгазы Ференц Ковач убеждает: «Ям в этом году больше, чем в прошлом году, но совсем немного. Мы полностью справляемся. Зимой латаем ямы холодным асфальтом. Потому что горячим не можем ремонтировать. Такое асфальтирование не соответствует технологии, горячий асфальт зимой наши заводы даже не изготовят». Но в Закарпатском облавтодоре другого мнения: «Мы используем холодный асфальт, но в незначительном количестве. Мы сразу работаем с горячим асфальтом - это более эффективно и более качественно», - убеждает Василий Заяц.
Дороги здесь если и ремонтируют зимой, то исключительно в солнечную погоду. Ямки максимально очищают и просушивают. А вот в Закарпатье любят ставить асфальт прямо в лужи, да еще когда на голову рабочим падает мокрый снег. Мы показали фотографии, сделанные 5 февраля корреспондентом Мукачево.net ответственному за ремонт дорог в Ньиредьгазе Петеру Дичьо.



Он долго не мог поверить, что это не шутка: «Вы шутите? Глядя на эти фотографии, скажу: эта технология асфальтирования в Венгрии никогда не работала и работать не будет. Это просто смешно - выбрасывание денег на ветер. Если ЭТО в Украине называют ремонтом дорог - мне жаль украинцев. Такое можно увидеть только в комедии», - удивляется Петер.



Ремонтировать дороги в Венгрии по украинским технологиям никогда не будут - уверен Петер. Просто бюджета не хватит на постоянное латание ям: «Когда идет дождь, или снег, и даже если дорога просто мокрая - нет никакого смысла ставить асфальт. Если это сделать, то через 2-3 дня на том же месте появится яма. Если бы наши граждане увидели, что мы ставим асфальт в воду - мы бы могли на следующий день и не идти на работу».



Пока венгры отходят от шока после увиденных закарпатских дорог, в облавтодоре тем самым фотографиям удивляются не очень: «Нет, ну может, единичные случаи есть. Если не контролирует мастер, если где-то отошел. У нас же и сознание работников недостаточное, но мы стараемся, чтобы такого не допускалось».
Закарпатские дорожники пообещали больше контролировать своих работников. А нас заверили: трассу Киев-Чоп уже начали ремонтировать,и делают это очень качественно... с черпачком со смолой в руках.

 
 
 
 up