EN|RU|UK
 Auto
  34196

 Roads in Hungary and Ukraine, "This is Called Road Repairs? Ukrainians, I'm sorry". PHOTOS

Potholes on the road to the roads on the potholes? This question comes to everyone’s mind whenever one drives on the Ukrainian roads. This year, the situation is even worse - huge potholes, bent wheels and damaged nerves.

Potholes on theroad to the roads on the potholes? This question comes toeveryone's mind whenever one drives on the Ukrainian roads. Thisyear, the situation is even worse - huge potholes, bent wheels anddamaged nerves.

Avtodor assuresthis is all because of abnormal winter +10, then -5, and then again+ 10. Transcarpathian segment of the international highwayKyiv-Chop, which leads directly to the Hungarian border, iscompletely broken: machinery maneuvering between the wells alreadyfamiliar, and road workers complain of "specific" winter,"mukachevo.net writes.

"This winter inthe Carpathians is peculiar because it is a very differenttemperature and sharp fluctuations from above to below zerotemperatures. This is very dangerous for the road and leads to theacceleration of destruction," complains deputy head ofTranscarpathian Avtodor Vasyl Zaiats. In Oblavtodor they areconvinced that there would be less pits if it was not for anomalouswinter.

However, you ceaseto believe these words when you go to a neighboring Hungary: theirroads are unaffected by such temperature changes for somereason.

We examine thelength of the route from the Hungarian Zagon to Nieredgaza. Thequality of the roadway is such that no anomalous winter did notscare it - flat as it can be.

Public roads ofthe city Niredgaza also have no problems with the asphalt. Thosepits that appear in winter, are patched up with special coldasphalt because you can put the hot one only when it's +18 - inMay.

Mayor NiredgazaFerenc Kovacs says: "There are more holes this year than last year,but just a little. We fully manage. We are fixing the pits withcold asphalt in winter. Because we cannot use the hot one. Thistechnology does not work, hot asphalt cannot even be made by ourfactories in winter." But in the Transcarpathian Oblavtodor theyhave a different opinion: "We use cold asphalt, but in smallquantities. We work with hot asphalt - it's more efficient and of ahigher quality," convinces Vasyl Zaiats.

If the roads arerepaired and in winter, it is only in the sun. The holes arecleaned and dried as well as possible. But in Transcarpathiatheylove to put asphalt directly into the puddles, and even when theheads of the workers are being covered with snow. We showed thephotos taken on February 5 to responsible for the repair of roadsin Niredgaze Peter Dicho.

He could notbelieve that this is not a joke: "Are you kidding? Looking at thesepictures, I say: the technology of asphalt in Hungary has neverworked and will not work. This is ridiculous - throwing money downthe drain. If it's in Ukraine called road repairs - I wishUkrainians. This can only be seen in the comedy," Peter sayssurprised.




«Нынешняя зима вЗакарпатье вообще специфическая, потому что она с резкимиперепадами температур и резкими колебаниями от плюса к минусу. Этоочень опасно для автомобильных дорог и приводит к ускорениюразрушения», - жалуется заместитель руководителя Закарпатскогооблавтодора Василий Заяц. В облавтодоре убеждают, что ям было бы вразы меньше, если бы не аномальная зима.
Впрочем, этим словамперестаешь верить, когда поедешь в соседнюю Венгрию: на их дорогитакие перепады температуры почему-то не влияют.



Осматриваем отрезоктрассы от венгерского города Загонь в город Ньиредьгаза. Качестводорожного полотна здесь такое, что никакая аномальная зима ему нестрашна. Как говорят в народе: и яйцом покатитьможно.



На коммунальныхдорогах города Ньиредьгаза также никаких проблем с дорогами. Теямы, которые появляются зимой, латают специальным холоднымасфальтом, ведь класть горячий можно, когда на улице +18, а накалендаре - май.

Мэр НьиредьгазыФеренц Ковач убеждает: «Ям в этом году больше, чем в прошлом году,но совсем немного. Мы полностью справляемся. Зимой латаем ямыхолодным асфальтом. Потому что горячим не можем ремонтировать.Такое асфальтирование не соответствует технологии, горячий асфальтзимой наши заводы даже не изготовят». Но в Закарпатском облавтодоредругого мнения: «Мы используем холодный асфальт, но внезначительном количестве. Мы сразу работаем с горячим асфальтом -это более эффективно и более качественно», - убеждает ВасилийЗаяц.
Дороги здесь если иремонтируют зимой, то исключительно в солнечную погоду. Ямкимаксимально очищают и просушивают. А вот в Закарпатье любят ставитьасфальт прямо в лужи, да еще когда на голову рабочим падает мокрыйснег. Мы показали фотографии, сделанные 5 февраля корреспондентомМукачево.net ответственному за ремонт дорог в Ньиредьгазе ПетеруДичьо.



Он долго не могповерить, что это не шутка: «Вы шутите? Глядя на эти фотографии,скажу: эта технология асфальтирования в Венгрии никогда не работалаи работать не будет. Это просто смешно - выбрасывание денег наветер. Если ЭТО в Украине называют ремонтом дорог - мне жальукраинцев. Такое можно увидеть только в комедии», - удивляетсяПетер.



Ремонтировать дорогив Венгрии по украинским технологиям никогда не будут - уверенПетер. Просто бюджета не хватит на постоянное латание ям: «Когдаидет дождь, или снег, и даже если дорога просто мокрая - нетникакого смысла ставить асфальт. Если это сделать, то через 2-3 дняна том же месте появится яма. Если бы наши граждане увидели, что мыставим асфальт в воду - мы бы могли на следующий день и не идти наработу».



Пока венгры отходятот шока после увиденных закарпатских дорог, в облавтодоре тем самымфотографиям удивляются не очень: «Нет, ну может, единичные случаиесть. Если не контролирует мастер, если где-то отошел. У нас же исознание работников недостаточное, но мы стараемся, чтобы такого недопускалось».
Закарпатскиедорожники пообещали больше контролировать своих работников. А насзаверили: трассу Киев-Чоп уже начали ремонтировать,и делают этоочень качественно... с черпачком со смолой вруках.

Источник: https://en.censor.net.ua/p234549
 
 
 
 up