EN|RU|UK
 Incidents
  19704

 Russian propagandist Shuvalov expelled from Ukraine, banned entry for five years, - MP Herashchenko

шувалов

Member of the Ukrainian parliament Anton Heraschenko says Russian propagandist Igor Shuvalov connected to Inter TV channel has been expelled from Ukraine.

As reported by Censor.NET, the MP wrote on Facebook.

"Russian propagandist, the actual head of Inter TV channel's news service, former chief of ill-famed provocateur Mariya Stolyarova, Igor Shuvalov was expelled by the Ukrainian border guards from Ukraine today (May 23 - Ed.) with a five-year entry ban.

Watch more: Activists outside SBU demand banishment for Inter TV channels' information policy mastermind Shuvalov. PHOTOS+VIDEO

"According to intelligence reports, Shuvalov's anti-Ukrainian efforts were used by the Russian secret services to aggressively cover high profile incidents in mass media, namely, the trumped up reports charging current Ukrainian authorities with takeover in 2014 and plotting murder of Heavenly Hundred.

"The mentioned person was involved in a large-scale operation to disrupt ongoing European integration reforms in Ukraine. He takes active part in the project to promote Russia as the sole descendant of the "country that defeated fascism in the Great Patriotic War" (and not in the World War II) and Russia as contemporary embodiment of antifascism, which is held under ideology of the St. George's Ribbon and Immortal Regiment.

Read more: Ukraine's PM promises to submit information on Inter's policymaker Shuvalov to SBU

"The fight against Russian propaganda continues.

"For the first time the Security Service of Ukraine expelled Shuvalov from Ukraine on March 28, 2014 under the pressure of Oleksandr Turchynov and Arsen Avakov.

"However, the then SBU Chief Valentyn Nalyvaichenko canceled this decision under duress exerted by the co-owners of the Inter TV channel and Shuvalov continued performing Russian propaganda tasks for another three years actually running Inter's news service.

Read more: Inter TV channel's ex-Managing Editor Stolyarova received cash from slush funds, - MP Herashchenko

"Having analyzed information from the hacked Stolyarova's mailbox published on the Internet and her relations with Shuvalov, the experts of Myrotvorets (the Peacemaker) project exposed and made public the methods of influencing Ukraine's information space used by Shuvalov and his subordinate provocateur Stolyarova last summer," the MP said.

 
 
 
 up