EN|RU|UK
  63632

 British TV channel could not broadcast a story about perished Russian military in Ukraine due to Putin's decree

British TV channel Sky News was unable to broadcast a report on three dead soldiers from the 16th separate brigade of Special Forces deployed in Tambov. The story was scheduled to be aired in May, but had to be postponed because of Putin’s decree imposing secrecy on information about military perished in peacetime.

Channel film crew visited Tatarstan, Tambov and Chelyabinsk regions. They spoke to colleagues and relatives of three Special Forces soldiers who allegedly died in Ukraine, Censor.NET reports citing RBK. The channel managed to find out the names of the dead soldiers. They are Timur Mamayusupov, Anton Savelyev and Ivan Kardapolov.

Reporters also talked to mother of one of the military. She said that her son was a contract soldier. The mother received a document from the military office stating that her son was killed during a counter-terrorist operation in the North Caucasus.

Read more: Blogger investigated into killing of three Russian GRU soldiers in Donbas. PHOTOS

Relatives of other military flatly refused to talk and even showed aggression towards the reporters. At the same time the villagers of other soldiers told that they perished on the territory of Ukraine.

The medium failed to get official comments from the TV staff, but sources said that journalists are consulting with lawyers at the moment. They decided to release the story next week.

As reported earlier, on May 28, Putin classified the information about those killed during special operations in peacetime as the state secret.



Источник: https://en.censor.net.ua/n339259
 
 
 
 up