EN|RU|UK
 Entertainment
  31358

 National Council of Television and Radio Broadcasting bans 15 Russian TV channels in Ukraine

Feb. 11, the National Council of Television and Radio Broadcasting of Ukraine has excluded 15 Russian TV channels from the list of foreign broadcasters content of which meets the requirements of the European Convention on Transfrontier Television and Ukrainian legislation.

Censor.NET reports citing the press service of the National Council.

The decision has been made based on the results of monitoring of channels that are rebroadcast through Ukraine's cablecasting and are not signatories to the Convention. The decision will enter into force within one month after its publication.

As reported, in connection with violations of the national legislation detected during monitoring carried out Jan. 16-28, 2016, the broadcasting of the following channels is now banned in Ukraine: Sovershenno Sekretno, Kto est Kto, Shanson-TV, Park Razvlecheniy, Mir Seriala, Avto Plus, Kukhnia TV, KHL, Nauka 2.0, Moia Planeta, Telekafe, Boiets, Vremia: Daliokoie i Blizkoie, Nastoiashcheie Strashnoie Televidenie, and Sarafan.

Read more: Broadcasting of Ukrainian radio stations renewed in occupied Crimea

National Council of Television and Radio Broadcasting Chairman Yurii Artemenko said that the violations of the law in terms of national security and the advertising legislation were the main reasons to exclude these channels from the list of foreign programs. It is about showing persons, included in the list of those who pose threat to the national security, and demonstration of advertisements that are prohibited by Ukrainian legislation for broadcasting by foreign radio and television broadcasters, if they do not fall under the jurisdiction of the European Union Member States or the States that have ratified the European Convention on Transfrontier Television.
   
 up